piątek, 7 czerwca 2013

Agatha Christie "Tajemnicza historia w Styles"

Agatha Christie
"Tajemnicza historia
w Styles"
208 stron

Kapitan Hastings trafia w odwiedziny do zaprzyjaźnionej rodziny zamieszkującej przepiękną posiadłość w Styles. Zamiast cieszyć się z możliwości oderwania się od codzienności, widzi jak najbliżsi mają duże pretensje do nestorki rodu - Emilii Cavendish - o poślubienie zbyt młodego dla niej i wielce podejrzanego Alfreda Ingelthorpa.

Pewnej nocy w dramatycznych okolicznościach Pani Cavendish ginie zamknięta we własnej sypialni... Na szczęście do akcji wkracza zaprzyjaźniony z Hastingsem Herkules Poirot i ... oczywiście jego szare komórki działają na pełnych obrotach. Dzięki niemu prawdziwy sprawca zostaje zdemaskowany podczas zwołanego spotkania wszystkich podejrzanych. Motyw ten będzie się w książkach Lady Agathy jeszcze pojawiał.



 

To pierwszy kryminał Christie, w którym autorka powołuje do życia Herkulesa Poirot i jego wiernego towarzysza Hastingsa.  Tu również poznajemy Inspektora Jappa, z którym w przyszłości Poirot jeszcze często będzie współpracował.
Jak zwykle książkę czytało mi się wybornie, a dzięki nakręconemu filmowi pod tym samym tytułem mogłam po skończonej lekturze porównać moje wyobrażenia z zamysłem reżyserskim.

Inspektor Japp, Herkules Poirot, Kapitan Artur Hastings
Dla mnie już chyba na zawsze twarzą Poirota będzie David Suchet. Kiedy obejrzałam pierwszy film z nim nie mogłam wyjść ze zdumienia, że na świecie istnieje dokładnie taka osoba jaką sobie wyobrażałam :). Stąd moja olbrzymia sympatia do tego aktora po dziś dzień.

Tandem - książka + film - zgłaszam do wyzwania:

1 komentarz:

  1. Widze, ze książki tej autorki bardzo czesto są ekranizowane, nawet nie wiedziałam :)
    Link dodaje do wyzwania ;)

    OdpowiedzUsuń