poniedziałek, 10 czerwca 2013

Michal Viwiegh "Uczestnicy wycieczki"

Michal Viewegh
"Uczestnicy wycieczki"
374 strony

Do lektury tej właśnie książki zachęciła mnie tematyka - wycieczka autokarowa. Tak jakoś sentymentalnie podeszłam do lektury bo sama przez jakiś czas pracowałam jako pilot wycieczek i zawsze powtarzałam; "to niesamowite jakich ludzi spotykam, to trzeba opisać" :).

Grupa turystów pod dowództwem młodziutkej piolotki Pameli oraz 2 panów kierowców - dla ułatwienia obydwaj mają na imię Karel - wyruszają na tygodniowy pobyt do Włoch nad morze. W autokarze odnajdujemy absolutny przekrój społeczeństwa, a co za tym idzie wiele problemów stosownych dla danego wieku.
Michal Viewegh

Pomyślałam, że będzie to humorystyczna podróż poniekąd w przeszłość. Niestety zawiodłam się...

Coś mi się zdaje, że autor wyłuskał jedynie przykre, krępujące czy nawet kompromitujące ludzi detale. Niepotrzebnie... Bo takie sprawy oczywiście miejsce mają, ale nie sądzę, żeby koniecznie o tym pisać.

Tematyka naprawdę świetna i mogłaby być z tego pierwszorzędna komedia, a tak to pozostał mi jakiś smutek po lekturze.

Książkę przeczytałam w ramach czerwcowej edycji:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz